Gevlucht voor de kou!!

30 april 2017

We hebben besloten in een b&b te gaan slapen voor twee nachten.We  kunnen dan nog een dag de omgeving  verkennen.

We rijden via Biarritz naar de kust bij Santander. Wat een mooi zicht op zee heb je vanaf de snelweg.Ook de b&b "Posado El Trasmerano" in Argonos ligt prachtig. Een afgesloten parkeerplaats voor onze auto met vouwwagen. Vriendelijke mensen. Matig ontbijt!! We zijn verwend !!

Niet voor niets onze fietsen meegenomen. Die gaan we gebruiken om de omgeving te verkennen. Argonos ligt bij een prachtige baai en de stad Santona  bekend om zijn ansjovis.We vragen de weg naar het centrum van Santona . De Spanjaard legt het uit en zegt: Wij zijn allemaal Europeanen toch!! Veel mensen zijn met Europa bezig .Dat hoorden we ook de eerste avond al. Die dag waren er verkiezingen in Frankrijk. Marie Le Pen scoorde hoog. Dat leek de Duitser niet(de man van het chalet bij Royan).Hij vertelde dat we met België, Duitsland,Zwitserland en Nederland maar een sterk Europa op moeten zetten. Geen Brexit en "Franxit"zei hij.De b &b  eigenaar  dacht er heel anders over.Hij  vertelde dat de buitenlanders niets doen in Frankrijk. Hij heeft vast Le Pen gestemd. Hij keek zo ontstemd naar ons en was ook even weg aan tafel.

Later die dag gaan we uit eten.Het is de eerste werkdag voor de jongen die ons bedient.Zijn vader komt uit Argentinië en zijn moeder uit Spanje.Hij weet veel van voetbal en ook van Maxima en haar vader.Ondertussen komt de bazin binnen en zegt dat hij te veel rode wijn in de glazen doet. Lachen....

' s Avonds gezien dat het slecht weer wordt aan de kust van Spanje. We veranderen onze plannen en boeken  een hotel in Pero Viseu, Portugal.

De volgende dag verlaten we Baskenland(gewoon prachtig , jammer van het weer, wel zon maar koud.) Onderweg besluiten we het hotel af te bellen en gelijk naar een camping in Portugal te rijden.We bellen met de Nederlandse eigenaar, jazeker stroom en wifi. Hoera!

Een hele lange dag gereden met prachtige wegen, mooie omgeving en Leonard Cohen (nostalgie) uit de radio. Weinig soms geen verkeer. Joepie!!!

En nu zitten we hier op camping Pelinos bij Tomar.Een kleine sfeercamping.Bennie aan het schilderen en ik aan het foto's overzetten en schrijven. Heerlijke vakantie.

Zo maar even kijken hoe Tomar eruit ziet en vanavond uit eten in een klein restaurantje op de hoek. Ja hoor voor 9 euro, vrij drinken. Wordt vervolgd.

1. Anne:
    30 april 2017
    En nu maar hopen op warm weer. .komt vast goed. Hier wordt het ook al iets beter. .Het gras begint te groeien! Architectentip Alvaro Siza. ..
  2. Lous:
    30 april 2017
    Hoi José leuk om te lezen! Ik blijf je volgen! Veel plezier en ik hoop op wat beter weer voor jullie maar ook voor hier!
  3. Tim naber:
    30 april 2017
    Leuk hoor ik blijF je volgen op jou blog.
    Vandaag f1 gekeken was een saaie race max op vijf na de start en is niet verandert tot het eind. Vitesse gewonnen van Az met 2.0 dus de knvb beker gaat naar vitesse. Nadien lekker met heel familie gegeten in de tuin bij ons. het was heerlijk met de 17 graden
  4. Mo:
    30 april 2017
    Wat leuk dat jullie een blog bijhouden. Heerlijk, om aan de zijlijn een beetje mee te mogen genieten van jullie avontuur. Hier begint het weer ook iets beter te worden. Vanmiddag voor 12 man verse frietjes gemaakt en heerlijk buiten gegeten. Dikke kus uit ons mooie Vaassen!
  5. Paul:
    30 april 2017
    Leuk om te lezen have fun!!!!
  6. Lucia:
    1 mei 2017