Vertrek naar de kust om te gaan kamperen!

28 april 2017 - Biscarrosse, Frankrijk

Maandag 24 april zijn we vertrokken naar de kust.Vriendelijk uitgezwaaid door de eigenaars van Le Bergerie.

We hadden een camping uitgezocht in Biscarrosse ,100 km. onder Bordeaux. De  camping Resort La Rive ligt aan een meer dicht bij de kust.Prachtige voorzieningen,groot uitgebreid overdekt zwembad,veel sport act. enz.

Tegen vieren arriveerden we. Nu voor het eerst de vouwwagen opzetten.Bleek nog een hele klus.Na anderhalf uur waren we helemaal gesetteld. Het begon koud te worden .Gelukkig hadden we een kachel mee(dank Tim), geen overbodige luxe.Heerlijk in de vouwwagen gekookt.

.De volgende dag bleek dat we het grondzeil niet goed hadden liggen, water in de tent na een stortbui.Dat was snel opgelost. Nu op pad naar La Dune du Pilat, de hoogste duin van Europa. Wat een mooie rit en een geweldige duinenpartij.Daarna tijd voor Bennie om te schilderen, ik ging de camping verkennen en op internet,foto,s overzetten,verhaaltje schrijven ,verder lezen met het boek: De kippenjongen(dank je wel Lous).Interessant boek.

Woensdag  een beetje nostalgie opgehaald. Naar Mimizan, waar we jaren geleden met de kinderen waren geweest. Zo lang geleden dat we niet veel meer herkenden,wellicht wel het restaurant waar we gezeten hadden.Het werd een koude nacht in de vouwwagen, extra dekens ingeschakeld en goed geslapen. Te koud om te douchen vonden we .Alles moest nu weer ingepakt worden.Tegen elf uur waren we op weg naar ons volgende adres.