Hoera de zon, warm weer.

3 mei 2017 - Tomar, Portugal

Wat een gezellige avond. Met zijn tienen vanuit de camping naar een restaurantje onder aan de heuvel.Allemaal pensionaris.Goed in de "slappewas".Ze hebben nml prachtige campers, soms zelfs  met een aanhanger voor een autootje of een quad. Wij zijn de enigen op dit moment met een vouwwagen.Later gaan we  samen de heuvel weer op met de nodige gesprekken . Gezellige mensen.

De volgende dag  maar geen wijn. De wijn vloeide nml. rijkelijk gisteren.We gaan wat dorpjes in de buurt bekijken. Gezellige dorpen met oude gebouwen daarna  relaxen,boodschappen doen. Ja er is hier een Lidl!!!

Het weer wordt steeds warmer. we zitten de volgende ochtend (dinsdag)al heerlijk buiten te ontbijten.We gaan Fatima bezoeken en daarna naar de kust rijden naar Nazare  .Fatima , wat een groots geheel, mooie architectuur, en een rijkdom. Een grote Basiliek, gebouwen erom heen, een enorm plein en ondergronds  nog verschillende ruimtes om te bidden. Voor ons een beetje tegenstrijdig al die rijkdom.

We rijden door naar de kust. naar o Sitio. Dat is een klein dorpje gebouwd op een klif  van waaruit je een prachtig zicht hebt op Nazare. Met de kabelbaan gaan we naar beneden naar het strand.  Nazare staat bekend om zijn hoge golven. Een paradijs voor surfers.De vissersboten liggen er nog voor de toeristen, ze varen nog wel uit maar niet zo vaak meer.Vis ligt er te drogen.We maken een wandeling langs het strand.Bennie is weer zijn pet vergeten.Nou winkeltjes genoeg. Als we tegen zessen thuiskomen zijn we bekaf.Er hoeft niet gekookt te worden we gaan beneden eten. Daar ontmoeten we twee Nederlanders die met het vliegtuig zijn gekomen en nu rondtrekken in een huurauto en slapen in een piepklein tentje(moest ook mee in het vliegtuig) dat is echt kreperen .Elke dag maken ze lange wandelingen. We hebben het over inburgeren in Nederland, over boeken. Hij heeft ook As in tas gelezen van Jelle Brandt Corstius.(aanrader). We komen op Ozcan Akyol. Ozcan  schrijft columns  in de Stentor en is vaak te gast bij DWDD. Hij heeft ook een boek geschreven " Turis".Mag je hebben "zegt de man in het restaurant, "ik heb hem uit ".  Wat een piepklein boekje. Moet ik een beste lamp in de vouwwagen hebben om die te lezen.Maar wat een aardig gebaar. Een gezellige avond.

En nu woensdag 11.00 uur zitten we tussen het vogelgezang en de mooie natuur. Bennie aan het schilderen en ik probeer de foto's op het blog te zetten. Internet is niet altijd even sterk. We zien het wel. Genieten hier.

1. Sandy:
    4 mei 2017
    Oma See! Oma See! Jinte mist jullie wel hoor!
    Leuk dat je ons goed op de hoogte houdt met deze verhalen! Fijn om te lezen dat jullie het naar de zin hebben en veel moois meemaken! En heerlijk dat nu ook het zonnige vakantieweer is begonnen! Geniet er nog goed van daar samen!
  2. Anne:
    4 mei 2017
    Hoi mam, mooie verhalen super mooie foto`s . Wat een lekkere blauwe lucht! Genieten daar...xxx Anne
  3. Bea:
    4 mei 2017
    Vandaag de link van Sandy gekregen ...!!! Leuk om jullie verhalen te lezen ... wat hebben jullie al veel gezien/gedaan
    Nog n hele mooie reis verder
    Liefs Paul en Bea
  4. Ans:
    4 mei 2017
    Hoi José en Bennie, ja gelukt hoop ik. Leuk om een beetje van jullie vakantie mee te krijgen. Nog maar lekker genieten
  5. Teun:
    4 mei 2017
    Prachtige foto''s mooie omgeving daar en genieten, steek ook af en toe een kaarsje op in de kerk en als er entree moet betaald worden krijg je dat terug groetjessssss
  6. Joost:
    6 mei 2017
    Hè ma wat een mooie avonturen! Hol em in de lucht!
  7. Hettie Hamers:
    10 mei 2017
    Oh heerlijk die zee foto's, ziet er allemaal erg mooi uit daar en eindelijk dus lekker weer.xx