De Deugdzonde !

28 mei 2017

Het is weer tijd om te vertrekken!

Gisteren werkte de zuignap van de Tomtom niet meer. Ruit schoonmaken, ding nat maken niets hielp.Wat moet je tegenwoordig zonder Tomtom. Moet er niet aandenken. Als het de verkeerde kant op gaat , kun je altijd dat ding de schuld geven. Met een kaart werd het vroeger een hele discussie. Met tape zit de Tomtom nu op het dashboard.

Als we dan terug komen van Île de Ré hebben we ongewenst bezoek. Mieren.....Waar komen die op af ?

En als ik 's nachts dan ook nog op mijn leesbril heb gelegen en het pootje is eraf dan is het zeker tijd..

De volgende morgen vroeg opstaan. Snel kopje thee,boterhammetje en inpakken.

Ja hoor de buurman van tegenover (die alle tijd heeft, dat moet natuurlijk in de vakantie ook !!!!) is "toevallig" vroeg wakker. Hij komt kijken!!

Het is vakantie en we hebben  de tijd maar inpakken en kletsen is geen fijne combinatie. Buuf komt er ook nog bij. Ach ja, 't is ook wel gezellig. Ze zwaaien ons uit.

En dan op weg naar ons overnachtingsadres in de buurt van Kortrijk.

Onze gasten zijn meegereisd. Ze weten niet dat ze naar een kouder klimaat gaan.Ze lopen op het dashboard,op het raam, over mijn been.Ze komen van de achterbank, uit de toilettas of een reistas??

En dan dat hebben we deze weken niet meegemaakt :File!!!! Bij Rouen, bij Lille.

Ik bel maar even met de B&B eigenaar. Kan hij voor ons koken? Dat stond zo gastvrij op zijn website. Nee is nu te laat, als ik 's morgens vroeg had gebeld..... Er is wel een "kot" in de buurt daar kun  je goed eten. Voor de zekerheid nemen we onderweg nog maar een lekkere belegde boterham.Kot gemist...Er zit nog wel een reepje in de koelkast.  Sinaasappel nog uit Portugal, nergens zo lekker als daar.

We zijn aangekomen bij "de Deugdzonde". Wonderlijke naam. Vroeger was deze B&B een boerderij, nu geheel verbouwd ,stijlvol. De schoonvader van de huidige eigenaar (die in de boerderij woonde) zei in zijn jonge jaren altijd als hij een mooi meisje zag, dat is een deugdzonde waard. Zijn vrienden hebben toen een groot bord gemaakt met "De Deugdzonde". Dat bord aan de gevel van de boerderij gehangen. En nu hangt dit bord er nog.

De eigenaar vraagt of we gegeten hebben. Nee kot gemist, komen ook vanuit Frankrijk, kot blijkt op een andere route te liggen.                                               Hij is druk, doet geen aanstalten om nog iets klaar te maken. Heeft een prachtige keuken. Alles ziet er gelikt uit.Nou ja.. Biertje,wijntje mee tijd voor Ajax.

Na een heerlijk ontbijt beginnen we aan de laatste 300 kilometer naar huis. het is Hemelvaartsdag en het  zal dan toch vrij rustig op de weg zijn. Nee dus. Op de snelweg bij Antwerpen staan we in de file. Na een halfuur besluiten we de eerste afslag te nemen en via de provinciale weg naar Eindhoven te rijden. Ook in de voorsteden van Antwerpen overal file. We  hebben last van wegopbrekingen,wielerronde(weg wordt even afgezet). Als we dan in een rij voor een verkeerslicht staan, roept een mevrouw van eenhoog iets. Ik stap uit(we staan toch stil) ."Ga rechts", roept ze : " daar staat het niet vast". Voor ons wordt weer gereden, we rijden enkele meters.Dan wordt er op mijn raam geklopt, de vrouw van eenhoog met mijn telefoon. "Heeft U laten vallen,dacht breng hem even". Ze hijgt noch na. Ik ben verbijsterd,weet niet zo snel wat ik zeggen moet. Dank je,hoe kan ik je bedanken. "Er  zijn wel twee auto's overheen gereden", zegt ze.Er wordt getoeterd, we moeten verder.Wat een ongelooflijk aardige mensen zijn er toch. de telefoon doet het!!!!

En dan zijn we na de Antwerpse perikelen weer thuis. Even kijken, zeggen we,  en dan weer terug. natuurlijk niet     Er zijn boodschappen gehaald, er staat een bbq klaar. Het is weer gezellig.

Het was een geweldige reis.We hebben mooie dingen gezien en veel mensen ontmoet. Wat opvalt is, dat er veel positieve mensen zijn. Mensen die wat van het leven willen maken. mensen die idealen hebben, die voorkomen uit hun verleden. Idealen die met uitleg wel te begrijpen zijn. Veel hulpvaardige mensen en mensen met humor.                                                                                                         Het vele contact met mensen komt ook door het buitenleven op de camping. En dit komt doordat Paul en Annemarie hun nieuwe vouwwagen aanboden om mee te nemen. Lief hoor!

We gaan nog even nagenieten.........

1. Geert:
    28 mei 2017
    Heel leuk jullie verhalen te lezen en de mooie foto's daarbij, prachtig.
    Een hele ervaring.
    Nu weer lekker thuis na genieten.
    Groetjes Dinie en Geert.
  2. Annemarie:
    29 mei 2017
    Mooi verhaal weer! En toch ook fijn dat jullie weer terug zijn . Geniet nog even na van jullie mooie reis.
  3. Sandy:
    29 mei 2017
    Fijn dat jullie weer terug zijn!
    En je weet 't he: opa's en oma's die oppassen, leven 5 jaar langer. Dus niet te vaak zo lang weg gaan hoor!