Wat een verrassende start van onze reis!

25 april 2017

Zondagmorgen tegen zevenen zijn we dan vertrokken.

Uitgezwaaid door Anne,Martin, Evi,Mira en Figo. Om zes uur stonden ze al aan de deur. Natuurlijk moest er nog van alles gebeuren en daar hebben de kinderen geweldig meegeholpen.

De reis verliep voorspoedig. Enig oponthoud in Parijs. Tegen vier uur waren we in Suevres , in de buurt van Blois. La Bergerie bleek een gezellige b&b te zijn.Het weer was prachtig en we zaten snel in de zon  aan de wijn en de worst  uit de streek.Dat is genieten na een lange reis.Wat een vriendelijk ontvangst.

De gastheer wilde  wel voor ons koken. Tegen half acht zaten we met nog twee gasten uit Duitsland aan tafel in een authentiek verbouwde boerderij.Gelukkig ,we konden Duits praten dat lukt veel beter dan het Frans.De twee gasten uit Duitsland waren een oude man en een jonge Poolse. We hadden een geanimeerd gesprek. Het eten was erg goed(hoofdgerecht patrijs) en de zelfgemaakte drankjes smaakten heerlijk.

De Duitse man vertelde dat hij een chalet in de buurt van Bordeaux had aan de kust. Zijn ogen begonnen te glimmen, ja hij had een chalet op een nudisten camping. Heerlijk om zo rond te lopen vertelde hij. Zij knikte.Al met al een super gezellige avond. Waarbij we begrepen dat de gastheer niet te spreken was over hoe het nu ging in Frankrijk en hij Le Pen had gestemd, ook daar kregen we uitgebreid uitleg over. Zover we het dan snapten.

1. Anne:
    25 april 2017
    Hoi mam, fijn en leuk om iets te lezen op deze blog. Met foto`s !! Ik kreeg een mailtje van dit berichtje dus alles werkt ;) ..xxx
  2. Sandy:
    28 april 2017
    Heerlijke start, dat begint goed! Op nog veel meer leuk, fijne, gezellige en mooie momenten! Leuk om jullie zo te kunnen volgen!
  3. Hettie Hamers:
    10 mei 2017
    Ben vandaag begonnen met het volgen van jullie avonturen, vandaar de late reactie.
    Veel plezier samen. xx