Tomar en daarna door naar de Algarve!!

7 mei 2017

Die woensdagmiddag zijn we naar Dornes gereden 25 kilometer  verder op ,een dorpje  aan een meer. Mooi oud dorpje. Het is er boven bij de kerk zo stil. Sereen.In een restaurantje bakelhau (vis) gegeten.Lekker maar vol graat.

We hebben de slag te pakken , we gaan nog een keer onder bij de camping eten. De vorige keren was het zo gezellig, Je weet nooit wie je daar tegenkomt.Nou we hebben het geweten.Er was gedekt voor zes mensen twee per tafel.Het ene echtpaar had een hond bij zich. En vroeg om een andere tafel verderop.??Die werd opnieuw gedekt.Het andere echtpaar kwam naast ons zitten. Het waren Belgen.Wij kregen per tafel een karafje wijn. "Gij zijt muzikaal"zei de Belg tegen Bennie. Bennie keek hem vragend aan. "Ja, gij bespeelt een drankorgel!!".Nou zo kon het wel weer. "Lolletje van Geubels zeker "zei ik."Nee, maar ik ken hem wel".En er volgde een hele conference.Wat een taaltje!!! Ondertussen zette de aardige eigenaar de tv zender op Ajax . Tweede helft was net begonnen.Nu was het schuin een beetje voetbal kijken, conference volgen en eten.Vrouwen kunnen misschien multitasken. Mannen?? Na het eten vroeg de Belgische om een drankje van de streek. Nou die had de eigenaresse wel.Zij dronk niet , nam een kop koffie  en wilde wel mee proosten."Geen foto's van mij", zei de Belgische. Naar boven lopend begon ze te zingen: " We gaan nog niet naar huis.....".Wilde zelfs een polonaise doen.Vrolijke avond.

We wilden eigenlijk de volgende dag vertrekken. Maar zijn nog een dag gebleven. Misschien wel zo verstandig na een avondje doorzakken. Kan de chauffeur nog even bijkomen. De volgende dag het kasteel boven bij Tomar bezocht. Schitterend.

Vrijdagnacht had het geregend. "s Morgens was het droog en hebben we alles ingepakt en besloten naar Lagos te rijden(ligt naast Albufeira) in de Algarve .Net toen we klaar waren met inpakken   begon het te regenen. De reis verder door Portugal konden we met een gerust hart doorzetten. De elektronische tolperikelen waren opgelost.

Wat was de camping moeilijk te vinden. Een man op een groot parkeerterrein kwam aanrijden in een truck van een oplegger.Een Nederlander!!Hij stond vertelde hij ,zeven maanden in het hoekje van de enorme parkeerplaats, daar had hij de oplegger staan???Hij wilde wel voorop rijden om ons de weg naar de camping te wijzen. Vriendelijke mensen kom je toch tegen.

Yellow Village Turiscampo.in Lagos. Grote camping met zwembad, sjieke toiletten en wasruimten,winkeltje,restaurant, mooie plekken.Even wennen na zo'n natuurcamping."s Avonds op de camping heerlijk gegeten.

Zaterdagmorgen heerlijk weer. We gaan fietsen naar een zigeunermarkt en Lagos bekijken. Op de terugweg, we moeten nog 6 kilometer krijgt Bennie een lekke band.Veroorzaakt door twee losse spaken. Hoe lossen we dit op. Geen spullen bij ons. Teruglopen naar het centrum en kijken of er een fietsenmaker is. Het is zaterdagmiddag??? Aan de boulevard zien we een fietsenverhuur. Aardige jonge vent achter de balie."Ik  bel de monteur ",zegt hij. Die is er binnen 10 minuten. Twee spaken kapot en een lekke band.Na anderhalf uur gemaakt. Wat een service.Hij krijgt van ons de "warme douche".En de vriendelijke jongen achter de balie ook. Hij heeft een goede kijk op het leven. Snapt niet waarom er zoveel godsdiensten zijn. Het gaat om je gezondheid , om respect.Wauw(hij is 3 keer in Nederland geweest,hij  vindt ons een vriendelijk volkje )

En nu zondagochtend zitten we voor de tent, Bennie aan het schilderen en ik aan het werk met mijn reisverhaal....Af en toe komt er iemand buurten  Gezellig....

1. Diny:
    7 mei 2017
    Wat een zonnige foto's José en Bennie! En wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt! Klinkt goed. Geniet er nog van!
  2. Geert:
    7 mei 2017
    Bennie en José mooie foto's hoor en prachtige verslagen.
  3. Marijke van Norel:
    7 mei 2017
    Hoi Jose en Bennie, jullie hebben in een paar weken al heel wat beleefd, erg leuk om de blog te volgen. Prachtige foto's. Geniet er maar lekker van maar dat zit wel goed. Veel plezier nog!
  4. Sandy:
    8 mei 2017
    Heerlijk!
  5. Anne:
    8 mei 2017
    het houdt maar niet op met mooie verhalen en foto`s ! <3
  6. Hettie Hamers:
    10 mei 2017
    Heb genoten van jullie verhalen en foto's tot nu toe en zie al uit naar het vervolg. Doei! dikke kus voor allebei! xx